لطفا چند لحظه صبر کنید ...

خمیردندان های طبیعی و برتر معرفی شده در سال 2022

  • تعداد دیدگاه ها: 0
  • تاریخ انتشار: 00/11/05

برندها و انواع مختلفی از خمیردندان وجود دارد. انتخاب اشتباه از این خمیر ممکن است برای هر فردی در آخر مراجعه به دندانپزشک ختم شود. چگونه می توانید تعیین کنید که کدام خمیر یک برای دندان شما بهترین است؟ برای کمک به شما در پاسخ به این سوال و برای ساده‌تر کردن مسائل، در این مطلب نگاهی به بهترین خمیردندان‌های توصیه شده  در سال 2022 توسط متخصصان دندان‌پزشکی می‌اندازیم و در مورد خمیردندان های طبیعی و مواد به کار رفته در آن ها توضیحاتی داده می شود.

دنیای خمیردندان با نیروی فلوراید

یکی از رایج‌ترین انواع خمیردندان، خمیر دندان حاوی فلوراید است. از آنجایی که فلوراید دندان های شما را تقویت و از پوسیدگی جلوگیری می کند، دندانپزشکان آن را برای کودکان و بزرگسالان توصیه می کنند.

جرم دندان و نابودی پلاک

خمیر دندان هایی برای کنترل جرم دندان طراحی شده اند. اگر پلاک روی دندان شما سفت شود، به جرم دندان تبدیل می شود. برای مبارزه با آن، خمیردندان های کنترل کننده تارتار، پلاک ها را قبل از اینکه سفت شوند، از بین می برند.

دلیل حساسیت دندانی

حساسیت دندان معمولاً به دلیل ضعیف شدن مینای دندان یا نمایان شدن ریشه است. اینجاست که خمیردندان برای دندان های حساس مفید است. خمیردندان درد ناشی از مشکلات حساسیت را تسکین می دهد. حتی می توانید خمیر دندان سفید کننده یا محافظ حفره را برای حساسیت انتخاب کنید.

آیا سفیدی دندان با خمیردندان ممکن است

همه خمیردندان ها از مقداری ماده سفید کننده برای سفیدتر نشان دادن دندان های شما دارند. این مواد یا با لکه ها مبارزه می کنند یا رنگ دندان های شما را روشن می کنند. برخی از خمیردندان های سفیدکننده نیز از پوسیدگی دندان جلوگیری می کنند. یکی از جزئیاتی که باید از آن آگاه باشید این است که هیچ خمیر دندان سفید کننده ای نمی تواند اثر روش سفید کردن دندان را تکرار کند. هیچ خمیر دندان سفید کننده ای نمی تواند رویای دندان های سفید کورکننده را برآورده کند.

 کلگیت توتالColgate Total

اگر خمیر دندانی می خواهید که با پلاک ها مبارزه کند، کلگیت توتال یک گزینه عالی است. تا 12 ساعت با پلاک ها مبارزه می کند. این فرمول در مبارزه با التهاب لثه بسیار موثر است. بهتر از همه، انواع مختلفی از کلگیت توتال وجود دارد که توانایی مبارزه با پلاک مشابه را در حین انجام کارهای دیگر فراهم می کند.

 Crest Pro-Health

یکی از تنها خمیردندان های پذیرفته شده توسط ADA است. خمیردندان Crest Pro-Health:

1- توانایی سفید کردن دندان ها،

2- حساسیت را کاهش می دهد،

3- از ایجاد حفره جلوگیری می کند، با پلاک ها مبارزه می کند،

4- از التهاب لثه جلوگیری می کند و با بوی بد دهان مقابله می کند.

  • برای بهداشت همه جانبه دهان، این خمیر دندان گزینه مناسبی است.

خمیر دندان سفید کننده ملایم Sensodyne ProNamel

افرادی که دندان های حساس دارند نباید به یک نوع خمیر دندان محدود شوند. خمیردندان سفید کننده ملایم Sensodyne ProNamel به افرادی که لثه ها و دندان های حساس دارند این فرصت را می دهد تا دندان های خود را سفید کنند. همچنین مینای ضعیف شده را سفت می کند و با این کار از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند.

خمیر دندان نعنای تمیز کننده با جوش شیرین Arm and Hammer

پیشگیری از پوسیدگی دندان کار سختی است. اما این خمیر دندان Arm and Hammer برای این کار مناسب است. فلوراید موجود در خمیر دندان آسیب وارد شده به دندان های شما را ترمیم می کند و جوش شیرین عنصر دیگری را اضافه می کند که پلاک را از بین می برد. و به عنوان یک امتیاز، با طعم نعناع همراه است.

 خمیر دندان فلوراید ضد حفره طبیعی Tom’s of Maine

اگر به مواد طبیعی علاقه دارید، خمیر دندان Tom’s of Maine یکی ازخمیردندان های طبیعی است. خمیر دندان فلوراید ضد حفره آنها حاوی مواد طبیعی است. خوبی این خمیردندان به این مورد است که یک عنصر بسیار مؤثر یعنی فلوراید را حذف نمی کند.

 محافظ تارتار تاج Crest Tartar Protection

خمیر دندان محافظ تارتار Crest از دندان های شما در برابر جرم محافظت می کند، رسوب سختی که پلاک روی دندان ها ایجاد می کند. تارتار به دندان‌های شما آسیب می‌زند و می‌تواند باعث بوی بد دهان و التهاب لثه شود. با این حال، این خمیر دندان از کلسیفیه شدن پلاک جلوگیری می کند و دهان شما را سالم و شاداب نگه می دارد.

سه دلیل انتخاب خمیردندان های طبیعی و ارگانیک

افراد ممکن است خمیر دندان های طبیعی را به دلایل مختلفی از جمله نگرانی های زیست محیطی و هزینه انتخاب کنند. برخی دیگر خمیردندان های طبیعی را برای کاهش میزان استفاده از محصولات شیمیایی یا مصنوعی انتخاب می کنند، یا برای اجتناب از موادی که ممکن است به آن حساسیت یا حساسیت داشته باشند.

پیشگیری از مشکلات دندانی با موثرترین راه یعنی خمیردندان

با وجودی که فلوراید ماده طبیعی است و می تواند نقش بالا حفظ کنندگی در سلامت دندان ها را داشته باشد عده ای خمیردندان هایی را طبیعی می دانند که این عنصر در آن ها حذف شده باشد پس نگاهی گذرا به بهترین خمیردندان های طبیعی و ارگانیک برای سال 2022 داریم. خمیردندان هایی که با استفاده از بررسی های مصرف کنندگان، مطالعات علمی مواد اولیه و توصیه های انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) انتخاب شدند:

بهترین خمیر دندان سفید کننده بدون فلوراید Hello Antiplaque + Whitening Fluoride Free

بهترین خمیر دندان بدون فلوراید برای پولیش: Public Goods Toothpaste

بهترین خمیر دندان بدون فلوراید برای دندان های حساس: Wildist Brillimint Toothpaste

بهترین خمیر دندان بدون فلوراید صفر ضایعات: Bite Toothpaste Bits

بهترین خمیر دندان بدون فلوراید با آلوئه ورا: Dr. Bronner’s Organic Peppermint Toothpaste

بهترین خمیر دندان بدون فلوراید با Ela Mint Toothpaste: n-HA

بهترین و تمیزترین خمیر دندان بدون فلوراید شستشو دهنده: خمیر دندان معدنی RiseWell

بهترین خمیر دندان بدون فلوراید زغال چوب: Schmidt’s Activated Charcoal with Wondermint

بهترین نوع خمیر دندان بدون فلوراید: Tom’s of Maine

خمیردندان طبیعی Hello

این خمیردندان ها خمیر دندان بدون فلوراید Hello که از محصولات گیاهی بدون رنگ، شیرین کننده های مصنوعی و طعم دهنده های مصنوعی ساخته شده است، متکی بر سیلیس هیدراته، کربنات کلسیم، نعناع، روغن درخت چای و روغن نارگیل است تا سفیدی مرواریدی شما را تمیز نگه دارد.

عنصرهای طبیعی در خمیردندان

موادهای طبیعی مانند سیترات روی، کوکویل سدیم و اریتریتول برای کمک به حذف پلاک و ایجاد یک محیط دهانی تمیز شناخته شده اند.

فواید مواد طبیعی در خمیردندان

سیلیس هیدراته و کربنات کلسیم مینای دندان را تمیز می کند

سیترات روی از ایجاد حفره و پلاک دندان جلوگیری می کند

روغن نارگیل رطوبت را تامین می کند

مینای دندان با کربنات کلسیم و سیلیس تمیز می شود

زایلیتول با حفره ها مبارزه می کند

روغن نعناع به تازه شدن نفس کمک می کند

جوش شیرین به رفع پلاک و لکه کمک می کند

عصاره چای سفید با باکتری ها مبارزه می کند

آلوئه ورا، که ممکن است به زخم های دهان، باکتری ها و التهاب لثه کمک کند

کائولن به تمیزی دندان ها کمک می کند

اریتریتول پلاک را کاهش می دهد

نانو هیدروکسی آپاتیت (n-HA) با حفره ها مبارزه می کند و حساسیت را کاهش می دهد

دلیل استفاده از n-HA در خمیردندان

تحقیقات اولیه نشان می دهد که n-HA ممکن است به بازسازی مجدد سطوح ضعیف دندان کمک کند. همچنین، n-HA ممکن است به افزایش میکروسختی دندان‌های شما کمک کند.

خمیردندان Bite Toothpaste Bits

خمیردندان صفر ضایعات  Bite Toothpaste Bits به شکل کپسول است که ابتدا آن را در دهان خود قرار داده و سپس با یک مسواک مرطوب اطراف آن را مسواک می توان زد.

ویژگی خمیردندان Davids Premium Natural Toothpaste

خمیر دندان طبیعی دیویدز ممتاز Davids Premium Natural Toothpasteدارای طعم نعناع، بدون فلوراید و سولفات است و با پلاک ها مبارزه می کند. این خمیر دندان از یک لوله فلزی قابل بازیافت ساخته شده و از مواد طبیعی درجه یک استفاده می کند به این معنی که این خمیر دندان فاقد رنگ مصنوعی، طعم دهنده و شیرین کننده است.

نکته کلیدی در انتخای خمیردندان

خمیردندان های طبیعی یا خانگی با مواد اولیه مانند جوش شیرین می توانند در تمیز کردن سطح دندان ها موثر باشند، اما باید سایر نیازهای دندانی خود را نیز در نظر بگیرید. آیا دندان های حساسی دارید؟ آیا به مراقبت اضافی از لثه نیاز دارید؟ هنگام انتخاب یک خمیر دندان طبیعی، تمام نیازهای دندانی خود را فراتر از تمیز کردن در نظر بگیرید.

نظر سخنگویADA در مورد فلوراید

تایرون رودریگز، DDS، دندان پزشک و سخنگوی ADA گفت: «این ضروری است که همه از خمیردندان حاوی فلوراید استفاده کنند. فلوراید یک مبارزه کننده حفره طبیعی است که به تقویت مینای دندان و مبارزه با پوسیدگی دندان کمک می کند. در واقع، از سال 1960 باعث کاهش قابل توجه حفره ها شده است. به همین دلیل است که تمام خمیردندان های دارای مهر پذیرش ADA حاوی فلوراید هستند.»

نظر ADA در مورد فلوراید

در واقع، ADA تنها خمیردندان هایی را توصیه می کند که حاوی فلوراید هستند. یک مطالعه در سال 2016 گزارش داد که عوارض جانبی ممکن است با مصرف بیش از حد بدون نظارت در مدت زمان کوتاهی رخ دهد، اما سمیت فقط در غلظت های بسیار بالا رخ می دهد.

خمیردندان های نمک دار و آسیبشان

خمیردندان هایی که حاوی جوش شیرین هستند، می توانند حاوی نمک اضافه شده باشند و ممکن است برای کسانی که بیماری های قلبی خاص یا فشار خون دارند مضر باشند.

عناصر مرکبات در خمیردندان

از خرید خمیردندان هایی با عناصر مرکبات دوری کنید، زیرا این مواد اسیدی هستند و می‌توانند دندان‌ها را فرسوده یا علائم رفلاکس اسید را تشدید کنند.

کلام آخر در مورد خمیردندان های طبیعی و فلوراید

وقتی به دنبال خمیردندان می‌گردید، یک برچسب طبیعی ممکن است برای شما مهم باشد، اما مطمئن شوید که تمیزی مورد نیاز خود را دریافت می‌کنید. در حالی که بسیاری از خمیردندان های طبیعی به خود می بالند که «بدون فلوراید» هستند، یادتان نرود فلوراید یک ماده مهم است که در واقع یک محصول طبیعی است و به محافظت از دندان ها در برابر حفره ها کمک می کند.

  • مگر اینکه به فلوراید حساس باشید یا دلیل دیگری برای اجتناب از آن داشته باشید، ممکن است بخواهید قبل از حذف کامل آن با دندانپزشک صحبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *