لطفا چند لحظه صبر کنید ...

دستگاه fast fill چیست؟

  • تعداد دیدگاه ها: 0
  • تاریخ انتشار: 00/05/16

دستگاه fast fill

درد دندان و درمان آن را نمی توان باهم یکی دانست! در واقع به بیانی ساده تر نمی توان برای همه درد های دندان از یک روش مشخص و واحد استفاده کرد، زیرا هر درد، درمان خاص و دستگاه مخصوص به خود را دارد. برای مثال از دستگاهی که برای پر کردن دندان استفاده می کنند، نمی توانند برای عصب کشی دندان به کار ببرند. برای درمان عفونت دندان از روش آبچوراسیون یا پرکردن کانال های ریشه دندان استفاده میشود. این روش با یک دستگاه به نام دستگاه fast fill  کار می کند. در واقع دستگاه fast fill  یک نوع دستگاه تزریق گوتای مذاب است و کیفیت کار را بسیار بالا می برد و به نوعی می توان گفت که کار آبچوراسیون بدون این دستگاه امکان پذیر نیست. شاید با این تعاریف کمی دچار سردرگمی شوید که چگونه می توان با آن کار کرد یا تکنیک آبچوریشن را انجام داد؟ ما در این مطلب سعی کرده ایم به زبانی ساده به نحوه کار آبچوریشن و دستگاه fast fill بپردازیم.

آبچوراسیون چیست؟

زمانی که پالپ دندان دچار عفونت باکتریایی می شود، شروع به تخریب می کند. پالپ دندان یک نوع بافت نرمی است که در مرکز دندان قرار دارد. این بافت شامل عروق خونی و اعصاب و بافت همبندی می باشد. کانال ریشه از نوک ریشه دندان تا تاج ادامه پیدا می کند و این اعصاب و عروق خونی و بافت همبندی را به تاج دندان می رساند. پالپ در اثر انجام مکرر درمان دندان پزشکی، ترمیم وسیع یا ترک دندانی و ضربه به دهان، دچار التهاب و عفونت می شود. زمانی که اشعه ایکس، عفونت باکتریایی پالپ دندان را مشخص کرد؛ درمان آن باید شروع شود. در واقع اگر پالپ دچار عفونت باکتریایی شود، شروع به مردن می کند و این اتفاق باعث می شود تا میزان باکتری ها بیشتر شود. هرچه عفونت بیشتر شود، پالپ زودتر از بین می رود. پالپ ها زمانی که دچار عفونت باکتریایی می شوند، با برخی علائم خاص مشخص می کنند که آلوده به باکتری هستند و شما باید هرچه زودتر به دندان پزشکی مراجعه نمایید. زمانی که درد شما کاهش پیدا می کند یا از بین می رود، به این دلیل است که پالپ از بین رفته و عفونت از طریق سیستم کانال ریشه، گسترش یافته است. هرگونه علائمی که بروز آن را باید جدی بگیرید عبارت است از:

  • متورم شدن صورت و لپ ها
  • احساس کردن درد هنگام غذا خوردن یا گاز زدن میوه ها
  • تیره تر شدن دندان ها
  • متورم شدن لثه دندان آسیب دیده
  • احساس کردن درد هنگام نوشیدن نوشیدنی های گرم و سرد
  • خارج شدن چرک های مختلف از دندان عفونت کرده
  • لق شدن دندان آسیب دیده

با تجربه کردن حتی یک مورد از موارد بالا باید به دکتر مراجعه کنید تا از عفونت بیشتر آن جلو گیری شود.

حالا که در مورد مشکل اصلی صحبت کردیم، بهتر است بدانیم آبچوره کردن دندان به چه صورت انجام می شود و نقش دستگاه fast fill  دراین روش چگونه است.

آبچوره کردن به چه صورت انجام می شود؟

زمانی که پالپ دندان دچار عفونت و آلودگی باکتریایی می شود، این مشکل فقط با دو روش قابل درمان است. روش اول کشیدن دندان و روش دوم از بین بردن باکتری ها و بستن کانال است. بهترین روش از بین بردن باکتری ها، بستن ریشه کانال است. دندان پزشک باید تا جایی که می تواند دندان طبیعی مریض را حفظ کند. برای درمان این مشکل، ابتدا باید باکتری ها را از بین ببرند، سپس باید کانال ریشه را پر کنند و راه ورودی دندان را با پر کردن ببندد. این کار باعث می شود تا به تدریج بافت هایی که در اطراف دندان آسیب دیده ملتهب شده بود، بهبود یابد. دکتر می تواند با استفاده از بی حسی موضعی، درد را برای بیمار به حداقل برساند.

نقش دستگاه fast fill در تکنیک آبچوره

با استفاده از دستگاه fast fill گوتای مذاب را تزریق می‌کنند. در واقع تمامی این کار ها با استفاده از دستگاه fast fill انجام می شود. مشخصات فنی دستگاه fast fill  به شرح زیر است:

  • دارای موتور برقی برای کنترل بهتر تزریق، پوش و استاپ دقیق
  • دارای نشانگر میزان گوتا پرکای باقی مانده
  • نمایشگر لحظه ای دما
  • پلت های گوتا پرکا به راحتی درون دستگاه نگهداری می شوند
  • دارای 3 حالت مختلف برای تنظیم
  • دارای باتری قدرتمند

موارد بالا مشخصات فنی این دستگاه بود، اما فایده های این دستگاه عبارت است از:

  • کوتاهی زمان در یک آبچوریشن با کیفیت
  • افزایش سرعت آبچوریشن و بالا رفتن کیفیت سیل سه بعدی
  • با افزایش کیفیت سیل سه بعدی در بک پک تکنیک از وابستگی به نوع خاصی از سیلر رهایی می یابید.

معرفی بهترین دستگاه های fast fill

شرکت eighteeth یک fastfill با زمان کار کوتاه و کیفیت بالا را تولید کرده است.

شرکت tejarat diba pasargad  دستگاهی با نمایشگر لحظه ای دما، سه حالت برای تنظیم سرعت و باتری قدرتمند دارد.

این fastfill ها از بهترین نمونه های بازار هستند.

با استفاده از دستگاه fast fill  چگونه می توان تکنیک آبچوریشن را انجام‌ داد؟

مرحله اول :آماده سازی

در ابتدا باید پس از شکل دهی کانال، گوتا پرکای مناسب را درون کانال قرار دهید

مرحله دوم: بالا بردن دقت

این مرحله را باید با دقت بسیاری انجام دهید. سری گوتا کاتر را در قسمت اوریفیس کانال دندان قرار دهید و با فشار دادن دکمه پاور منتظر بمانید تا دستگاه روشن شود. پس از گرم شدن سری، حالا اضافات گوتا پرکا را برش دهید، به نحوی که از سمت اپکس 6 الی 9 میلی متر باقی بماند و به مدت 1 الی 2 ثانیه آن را به سمت اپکس متراکم نمائید.

مرحله سوم: تداوم در متراکم کردن کانال

حالا دکمه پاور را رها کنید تا سری گوتا سرد شود. در همان حین، متراکم کردن گوتا پرکا را به مدت 8 ثانیه به سمت اپکس ادامه دهید. حالا دوباره دکمه پاور را نگه دارید و به مدت 1 الی 2 ثانیه گوتا پرکا را متراکم کنید، به نحوی که 4 الی 7 میلی متر ورک لنث را پر‌ کند.

مرحله چهارم: به کار بردن هند پلاگر

حالا بار دیگر با استفاده از هند پلاگر کانال را متراکم‌ کنید.

مرحله پنجم: پر کردن کانال

حالا با استفاده از گان آبچوراتور، گوتا پرکای متراکم شده در کانال، شروع به پر کردن کانال کنید و در همان حین سرگان را از داخل کانال خارج کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *