Warning: Use of undefined constant KNAPI_FILE - assumed 'KNAPI_FILE' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/roobikan/public_html/wp-content/plugins/kavenegarapi/kavenegarapi.php on line 23
دستگاه fast pack چیست؟ - مرجع فروش تجهیزات دندانپزشکی
لطفا چند لحظه صبر کنید ...

دستگاه fast pack چیست؟

  • تعداد دیدگاه ها: 0
  • تاریخ انتشار: 00/05/05

دستگاه fast pack 

شاید تا به حال عفونت دندان را تجربه کرده باشید. اگر بخواهیم از درد و التهابی که به وجود میاورد چشم پوشی کنیم، عفونت باعث از بین رفتن تدریجی دندان ها می شود. اگر در زمان مناسب به پزشک مراجعه نکنید، مطمئنا با گذشت زمان، با عواقب بیشتری سر و کار خواهید داشت. آبچوریشن یا درمان کانال ریشه، یکی از روش های برطرف کردن عفونت دندان است. این روش با دستگاه مخصوص انجام می شود. دستگاه fast pack برای درمان عفونت باکتریایی دندان به کمک دکتر می آید تا به خوبی بتواند عفونت را برطرف کند. دستگاهfast pack  با ارگونومی بی نظیر خود امکان می دهد تا دکتر در درمان کانال ریشه بهتر عمل کند. شاید آبچوراسیون و استفاده از دستگاه fast pack تا حدودی سخت و مشقت بار باشد، اما در این مطلب سعی کرده ایم روند درمان عفونت باکتریایی دندان را با استفاده از دستگاه fast pack  به سادگی توضیح دهیم، تا آخر این مطلب با ما همراه شوید.

آبچوراسیون یا ابچوریشن چیست؟

به بافت نرمی که در مرکز دندان قرار دارد، پالپ می گویند. پالپ یک بافت همبندی است که دارای سلول هایی به نام ادنتوبلاست، اعصاب و عروق خونی می باشد. زمانی که پالپ در اثر پوسیدگی، انجام بیش از حد درمان های پزشکی، ترک دندانی یا هر نوع ضربه و آسیب، دچار التهاب و عفونت می شود، به تدریج شروع به تخریب می کند. پالپ دندان زمانی که به عفونت باکتریایی آلوده شود، شروع به از بین رفتن می کند و با از بین رفتن آن به تدریج این باکتری ها گسترش پیدا می‌کند. زمانی‌ که دکتر با استفاده از اشعه ایکس متوجه عفونت دندان می شود، باید بلافاصله درمان آن شروع شود.

از کجا بفهمیم که عفونت دندان داریم؟

عفونت دندان به یکباره صورت نمی گیرد. دندان ها با نشان دادن علائمی، این عفونت را اعلام می کنند. زمانی که هر یک از این علائم را احساس کردید باید برای درمان به پزشک مراجعه کنید. این علائم عبارتند از:

  • متورم شدن صورت و لپ ها
  • احساس کردن درد هنگام غذا خوردن یا گاز زدن میوه ها
  • تیره تر شدن دندان ها
  • متورم شدن لثه دندان آسیب دیده
  • احساس کردن درد هنگام نوشیدن، نوشیدنی های گرم و سرد
  • خارج شدن چرک های مختلف از دندان عفونت کرده
  • لق شدن دندان آسیب دیده

با تجربه کردن حتی یک مورد از موارد بالا باید به دکتر مراجعه کنید تا از عفونت بیشتر آن جلو گیری شود. پس از تشخیص دکتر، نوبت آبچوره کردن دندان و استفاده از دستگاه fast pack  می رسد. در ادامه به نحوه کار آنها می پردازیم.

آبچوره چگونه انجام می شود؟

زمانی که پالپ دندان دچار عفونت و آلودگی باکتریایی می شود، این مشکل فقط با دو روش قابل درمان است.

روش اول: کشیدن دندان

کشیدن دندان اولین روش برای مقابله با عفونت است. با کشیدن دندان می توان به طور کل عفونت را از داخل دهان بیرون آورد. اما دکتر باید تا جایی که می تواند سعی در حفظ کردن دندان بیمار داشته باشد. برای درمان این درد ما روش دوم را پیشنهاد میکنیم.

روش دوم: از بین بردن باکتری ها و بستن کانال ریشه

برای درمان این مشکل، این روش بهتر است. زیرا همانطور که در بالا اشاره کردیم، تا جایی که می توانید باید دندان های طبیعی خود را حفظ کنید. برای درمان عفونت دندان در ابتدا دکتر باید باکتری  ها را از بین ببرد. سپس باید کانال ریشه را پر کند تا با پر کردن آن راه ورودی دندان بسته شود. این کار باعث می شود تا به تدریج بافت هایی که در اطراف دندان آسیب دیده و ملتهب شده بود، بهبود یابد. اگر از درد آن هراس دارید، دکتر می تواند با تزریق بی حسی موضعی درد را به حداقل برساند.

مزایای دستگاه fast pack  از شرکت tejarat diba pasargad

  • ظرفیت حرارتی کنترل شده
  • حرارت زایی درونی و القایی
  • افزایش دما تا 250 درجه
  • ارگونومی بی نظیر، امکان استفاده از 360 درجه
  • باتری قدرتمند (50 درمان تنها با یک شارژ)

مزایای استفاده از دستگاه fast pack شرکت eighteeth

  • افزایش سریع دما تا 250 درجه سانتیگراد
  • امکان استفاده در 360 درجه برای راحت ترین زاویه کاری تنها انتهای تیپ گرم می شود، در نتیجه نیازی به استفاده از عایق های حرارتی نیست.
  • افزایش سریع دما از آسیب های PDL  جلوگیری می کند.
  • سیستم خنک کننده سریع،

با استفاده از دستگاه fast pack  چگونه می توان تکنیک آبچوریشن را انجام ‌داد؟

مرحله اول: آماده سازی کار

اولین کاری که دکتر باید انجام دهد این است که کانال را شکل دهی کند و سپس گوتا پرکای مناسب را درون کانال قرار دهد.

مرحله دوم: بالا بردن دقت و انجام عملیات

این مرحله حساسیت بالایی را می طلبد و باید با دقت بالایی انجام شود. حالا باید دکتر سری گوتا کاتر را در قسمت اوریفیس کانال دندان قرار دهد و با فشار دادن دکمه پاور دستگاه منتظر بماند تا روشن شود. پس از گرم شدن سری،  اضافات گوتا پرکا را باید برش دهد به طوری که از سمت اپکس 6 تا 9 میلی متر باقی بماند و به مدت 1 تا 2 ثانیه آن را به سمت اپکس متراکم نماید.

مرحله سوم: تداوم در متراکم کردن کانال ریشه

دستتان را از روی پاور بردارید تا خاموش شده و سری گوتای دستگاه سرد شود. در همان حال متراکم کردن گوتا پرکا را به مدت 8 ثانیه به سمت اپکس ادامه دهید‌. حالا دوباره دکمه پاور دستگاه را نگه دارید، تا روشن شود. به مدت 1 الی 2 ثانیه گوتا پرکا را متراکم کنید، به گونه ای که 4 الی 7 میلی متر ورک لنث را پر‌کند.

مرحله چهارم: به کار بردن هند پلاگر

پس از انجام درست مراحل بالا، حالا باید با استفاده از هند پلاگر کانال ریشه را متراکم‌ کنید.

مرحله پنجم: پر کردن کانال

حالا با استفاده از گان آبچوراتور گوتا پرکای متراکم شده شروع به پر کردن کانال کنید و در همان حین سرگان را از داخل کانال خارج کنید. کار آبچوریشن دندان در این مرحله به آخر می رسد و دندان بیمار تا هفت الی ده سال حفظ می شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *