Warning: Use of undefined constant KNAPI_FILE - assumed 'KNAPI_FILE' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/roobikan/public_html/wp-content/plugins/kavenegarapi/kavenegarapi.php on line 23
آشنایی با عنوان لنز های لوپ های دندانپزشکی و پزشکی ؛ کاربرد و نکاتی که به خرید شما در لوپ کمک می کند - مرجع فروش تجهیزات دندانپزشکی
لطفا چند لحظه صبر کنید ...

آشنایی با عنوان لنز های لوپ های دندانپزشکی و پزشکی ؛ کاربرد و نکاتی که به خرید شما در لوپ کمک می کند

  • تعداد دیدگاه ها: 0
  • تاریخ انتشار: 03/03/15

لوپ دندانپزشکی (Dental Loupe) ابزاری برای بزرگ‌نمایی سطح دهان و دندان است. دندانپزشکان با کمک این ابزار می‌توانند با وضوح بالا لثه و دندان مراجعان خود را معاینه کنند. استفاده از عینک دوچشمی دندانپزشکی سبب بالا رفتن دقت و تمرکز دندانپزشکان می‌شود و عملکرد آنها را در تشخیص و درمان بسیار بهبود می‌بخشد.

لنزهای مورد استفاده در لوپ های دندانپزشکی به سه دسته تقسیم می شوند :

  1. لنزگالیلین
  2. لنز پریماستیک
  3. لنز پریسکوپیک

لنز گالیلین :

لنز ساده متشکل از دو لنز محدب و مقعر در زوم های پایین تا حدود 5 تا 3 برابر بسیار  سبک و field of view بزرگ مناسب برای کارهای روتین درمان دندانپزشکی هستند. البته معایب این لنزها دیستورشن کم گوشه های تصویر است.

لنز پریسماتیک ( کپلرین)

لنزهای متشکل از دو یا چند لنز محدب یا با استفاده از منشور، زوم بالاتر و جزییات بیشتری را نشان می دهد و در عین حال field of view کمتری هم دارد ، از معایب این لنز ها وزن بالا و field of view آنها می باشد ؛ مزیت اصلی این این لنزها تصاویر Edge to Edge آن می باشد.

لنزهای  پریسکوپیک

بالاترین تکنولوژی ساخت لنز می باشد که شرکت های معتبر ساعت سازی و عینک سازی برای تهیه این لنزها استفاده می کنند. مزیت اصلی این لنزها field of view بالا در زوم های بالا و تصاویر موازی بدون دیستورشن  است که به حالت ارگونومیک کمک بسیاری خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *